Poznato je kako Google najveći prihod ostvaruje od Google Adwords-a. U početku nastanka Google Adwords brojao je samo 350 oglašavača, dok danas, 20 godina nakon broji više od milion oglašivača koji ovu uslugu koriste za poboljšanje svoga poslovanja. Kako bi rangirao internet oglašavanje za prikazivanje Google se koristi svojevrsnom aukcijom.
Kako funkcionira Google aukcija?
Sve započinje u trenutku kada posjetitelj i potencijalni klijent upiše u tražilicu pojam koji se klasificira kao ključna riječ. Po koracima to izgleda ovako:
- Kada netko pretražuje, sustav Google Ads pronalazi sve oglase čije se ključne riječi podudaraju s pretraživanjem
- Među tim oglasima sustav zanemaruje one koji ne ispunjavaju uvjete za prikazivanje, kao što su oglasi koji ciljaju drugu zemlju ili nisu odobreni zbog kršenja pravila.
- Od preostalih oglasa, samo se oni s dovoljno visokim rangom oglasa mogu prikazati. Rang oglasa kombinacija je vaše licitacije, kvalitete oglasa, pragova za rang oglasa, konteksta korisničkog pretraživanja i očekivanog učinka proširenja i ostalih formata oglasa.
- Najvažnije je imati na umu da, čak i ako konkurencija licitira više od vas, zahvaljujući relevantnim ključnim riječima i oglasima po nižoj cijeni možete osvojiti višu poziciju.
- Budući da se postupak dražbe ponavlja za svako pretraživanje na Googleu, svaka dražba može imati različite rezultate, ovisno o konkurenciji u tom trenutku. Stoga je uobičajeno da vidite variranja u poziciji oglasa na stranici i je li se oglas uopće prikazao
Kako Google određuje na kojem će se mjestu prikazati oglas?
Prilikom izrade internet oglašavanja, oglašivači unose ključne riječi koje će aktivirati njihov oglas ukoliko posjetitelj ih unese u tražilicu. Važno je napomenuti da oglašivači ne plaćaju aktiviranje oglasa i prikazivanje već plaćaju tek ako posjetitelj klikne na njihov oglas. Google određuje koji će se oglas prikazivati na kojem mjestu te u obzir uzima dosta parametara. Neki od njih su CTR (Click trough rate – stopa klikanja, koliko je posjetitelja kliknulo na oglas od ukupnog broja posjetitelja koji su ga vidjeli), CV (Conversion rate – koliko je posjetitelja web stranice izvršilo akciju na stranici) , relevantnost stranice (Landing page – koliko je relevantna odredišna stranica sa oglasom) itd.
Uz provjeru važnih parametara Google Adwords provjerava i vrednuje svaku ključnu riječ te na kraju oglasu dodjeljuje QS (engl. Quality score).
Formula za poziciju oglasa izgleda ovako
AdRank = QS x Bid
AdRank označava vrijednost koja se koristi za određivanje položaja oglasa i hoće li se oglas uopće prikazati.
QS označava Quality score, odnosno to je broj od 1 do 10 kojeg izračunava Google na temelju 3 parametra : CTR, CV i relevantnost odredišne stranice.
Bid – drugim nazivom CPC, označava cijenu koju ste spremni platiti za prikazivanje Vašeg oglasa, Google omogućava izbor na 3 vrste bid-a
Minimalni CPC – Za svaku ključnu riječ (engl. keyword) koja se dodaje u kampanju oglašavanja određuje se kvaliteta koja utječe na cijenu klika. Minimalna cijena po kliku za određenu ključnu riječ označava minimalni iznos koji morate platiti ako želite koristiti tu ključnu riječ, a koju je odredio Google AdWords sustav.
Prosječni CPC – Označava prosječnu cijenu koštanja, a izračunava se na temelju klikova za pojedinu ključnu riječ. Na primjer, ukoliko je Vaš oglas skupio 3 klika, prvi košta 0.44 kn, drugi 0.52, a treći 0.56kn onda se prosječna cijena klika računa da se ukupan zbroj cijene koštanja sva tri klika podjeli sa 3 (1.52kn / 3 = 0.51kn po kliku je prosječna cijena).
Maksimalni CPC – Ovu cijenu po kliku određuje sam oglašivač i ona označuje maksimalnu cijenu koju je on spremam platiti. Moguće ga je odrediti na nivou grupe ili na razini ključnih riječi. Ukoliko je maksimalna cijena same ključne riječi veća od maksimalne cijene grupe u tom slučaju će se naplaćivati po cijeni ključne riječi
Kako Google određuje cijenu bida?
Određivanje minimalne cijene oglasa najlakše je prikazati pomoću formule:
MAX PONUDA =AD RANK OGLAŠIVAČA ISPOD VAS/KVALITETA VAŠEG OGLASA + $0.01
Veća kvaliteta oglasa znači i manju cijenu za oglašivača.